Monday, 2 September 2013

Minyak naik! Rakyat mengamuk!



Aku heran betul la dengan korang ni. Bila minyak naik je nak marah, nak mengamuk, nak tukar Kerajaan.

Apa beban sangat ke minyak naik 20 sen? Walaupun aku bukan orang kaya tapi aku tak rasa pun beban bila minyak naik.

Tengok la diri sendiri, korang masih lagi banyak membazir. Beli barang yang tak sepatutnya. Contoh handphone, walaupun masih boleh pakai tapi dah tukar model lain.

Kereta korang pun bukan buruk atau lama, canggih-canggih belaka. Jadi padan la harga kereta korang dengan harga minyak ni.

Sebenarnya bukan harga minyak yang naik tapi subsidi yang dikurangkan. Korang paham ke tak aku tak tau.

Nasihat aku la, kalau tak mampu nak isi minyak jangan pakai kereta, pakai basikal je - ADA




Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

Ada Kuasa Kembali!


Setelah disabotaj dan di "removed" oleh puak-puak pencacai Cinabeng, akhirnya Blog aku kembali, tetapi bukanlah yang asal sebaliknya yang baru. Yang asal habis burn!

Semuanya angkara aku up gambar-gambar panas dan maklumat peribadi Alvin & Vivian Ba Alif Ba Ya sempena kekurang ajaran mereka terhadap Umat Islam di Malaysia.

Mula-mula fade up juga nak berblog ni tapi atas sokongan rakan-rakan dan rasa tanggungjawab kepada Negara aku mulakan kembali dari bawah.

So lepas ni aku akan lebih berhati-hati. Yang penting semangat aku untuk menegak kebenaran tak akan luntur walau sehalus kuman.

Tak kira pihak mana yang salah, aku tetap balun. Salah tetap salah! Mahukan perubahan kita kena terima pembaharuan.

Aku hanya harapkan sokongan dan tunjuk ajar dari korang semua. Perjuangan ini belum selesai, kita masih ada lagi PRU14 dan seterusnya.

Semoga segala perjuangan kita diberkati demi menegakkan Agama, Bangsa dan Negara - ADA