Monday, 2 September 2013

Minyak naik! Rakyat mengamuk!



Aku heran betul la dengan korang ni. Bila minyak naik je nak marah, nak mengamuk, nak tukar Kerajaan.

Apa beban sangat ke minyak naik 20 sen? Walaupun aku bukan orang kaya tapi aku tak rasa pun beban bila minyak naik.

Tengok la diri sendiri, korang masih lagi banyak membazir. Beli barang yang tak sepatutnya. Contoh handphone, walaupun masih boleh pakai tapi dah tukar model lain.

Kereta korang pun bukan buruk atau lama, canggih-canggih belaka. Jadi padan la harga kereta korang dengan harga minyak ni.

Sebenarnya bukan harga minyak yang naik tapi subsidi yang dikurangkan. Korang paham ke tak aku tak tau.

Nasihat aku la, kalau tak mampu nak isi minyak jangan pakai kereta, pakai basikal je - ADA




Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

Post a Comment